باسمة‌تعالی

 

اعلام نتایج چکیده‌های ارسالی به دومین همایش دوسالانه‌ی آزفا

 

ضمن تشکر از استادان و صاحب‌نظرانی که به دعوت دومین همایش دوسالانه آزفا (آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان) پاسخ مثبت دادند، به استحضار می‌رساند داوری چکیده‌های ارسال‌شده، در روز یکشنبه هفدهم تیرماه 97 با حضور هیئت داوران در تالار ناصرخسرو دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی برگزار شد که نتایج آن در سه قالبِ کلیِ «پذیرش قطعی»، «پذیرش مشروط» و «غیرقابل‌پذیرش» اعلام ‌گردید. نکته‌ی قابل ذکر این‌که یک‌چهارم از چکیده‌های ارسالی به‌دلیل همسو نبودن با محورهای همایش، مسئله‌محور نبودن، یا ضعف در روشمندی، نتوانستند نظر هیئت داوران را جلب کنند.  

پژوهشگرانی که چکیده‌مقالات آنها پذیرفته شده، تا 31 شهریورماه فرصت دارند تا اصل مقاله‌ی خود را ـ مطابق شیوه‌نامه‌ی خاصی که به‌زودی سایت Www.azfa2.ir اعلام خواهد شد ـ به دبیرخانه‌ی همایش ارسال کنند. توضیح این‌که نظرِ داوران مبنی بر اصلاحِ چکیده­‌های پذیرفته‌شده‌ی مشروط ازطریق پست الکترونیکی به اطلاع پژوهشگران خواهد رسید.

 

دبیرخانة دومین همایش دوسالانه آزفا

 

 

چکیده‌مقالات پذیرفته‌شده‌ی قطعی

  1. ترتیب آموزش نویسه‌ها و کارآیی پردازش واجی در آموزش نظام نوشتاری زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  2. طراحی و استاندارد‌سازی آزمون درک و کاربرد حروف اضافه‌ی ساده‌ در زبان فارسی
  3. رسانه‎ها و نرم‎افزارهای موبایلی؛ فرصتی برای یادگیری فعالِ زبان‎آموزان
  4. رویکرد نوین زبان¬شناسی شناختی: حلقه¬ی مفقوده در نظام آموزش زبان
  5. امکان استفاده‌ی بهینه از ظرفیتهای فضای مجازی به منظور بازنمایی اصول و فنون آموزش زبان فارسی فن‎آوری‎های موبایلی
  6. تحلیل خطاهای فارسی‌آموزان چینی‌زبان در جایگزینی همخوان «ل» به جای «ر» در گفتار و نوشتار
  7. طراحی و تولید نرم افزار رایانه ای الفبای زبان فارسی برای زبان آموزان غیر فارسی زبان
  8. معرفی الگوی هَیجَامَد به منظور تدریس درس آواشناسی به زبان‌آموزان غیرفارسی‌زبان
  9. بررسی راهبرد خواندن متون دیجیتال در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  10. بررسي روش‌هاي مؤثر در آموزش كنايه در زبان فارسي به غير فارسي‌زبانان
  11. تحلیلی بر ارتقای کوریکولوم آموزشی زبان فارسی مبتنی بر شبکه های اجتماعی
  12. مقایسه تاثیر آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس اصول فونیکس بر مهارت خواندن غیر فارسی زبانان
  13. تدوین محتوای آموزش مهارت نوشتن به غیر فارسی زبانان: رویکردی تعاملی
  14. بررسی خطاهای نگارشی فارسی آموزان در کاربرد همایندهای زبان فارسی
  15. رده‌بندی واژگان فرهنگ بسامدی (بی‌جن‌خان، 1391) در سه حوزه‌ دستوری، کارکردی و واژگانی
  16. آموزش مجازی واژه به فارسی آموزان غیر ایرانی با بکارگیری سامانه مدیریت یادگیری (ال ام اس)
  17. آموزش زبان فارسی در حوزة علوم پزشکی، ارزیابی کتاب نبض زندگی براساس فهرست بازبینه میکلی
  18. به‌کارگیری نرم‌افزار سی‌شارپ جهت تولید آزمون رایانه‌ای و سنجش مهارت زبانی فارسی‌آموزان
  19. مبانی طراحی و تولید پیکرة زبان‌آموز فارسی

چکیده‌مقالات پذیرفته‌شده‌ی مشروط

  1. واکاوی مجموعه‌ی “زبان فارسی” به غیرفارسی زبانان بر اساس انگاره ی کانینگورث
  2. مطالعه بررسی معیارهای صلاحیت مدرسان زبان فارسی به غیرفارسی زبانان
  3. کاربرد رویکرد زبان‌شناسی شناختی در آموزش واژه‌های مشتق و مرکب زبان فارسی
  4. تولید محتوا برای آموزش زبان و فرهنگ فارسی بر اساس رویکرد فرازبان معنایی طبیعی
  5. واکاوی وضعیت آموزش قواعد و علایم سجاوندی و نگارشی در کتابهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبان
  6. کنکاشی پژوهشی در انگیزه‌های یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم: مطالعه موردی فارسی آموزان بین المللی دانشگاه شهید بهشتی
  7. اهمیت بافت زبانی و بافت فیزیکی در آموزش مقولۀ “خلا واژگانی” به زبان‌آموزان غیر فارسی‌زبان
  8. ارائۀ درسنامه‌ای علمی برای آموزش ادبیات فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  9. تدوین درسنامه‌ی رشته‌ی مدیریت ویژه‌ی فارسی آموزان غیر ایرانی در سطح پیشرفته با رویکرد محتوا محور بر اساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی
  10. هرم ناموزون فرهنگ در کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  11. تحلیل عملکرد اصل اولین اسم در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بر اساس رویکرد پردازش درون داد
  12. بررسی افعال مرکب پی بستی در منابع آموزش زبان فارسی
  13. بررسی نظریه‌ها و الگوهای استانداردسازی آموزش زبان دوم/خارجی از طریق فناوری
  14. تحلیل آماری تأثیر آموزش­ های مدرس ­محور بر عملکرد فارسی ­آموزان بر اساس نظریه هرون
  15. بررسی نقش سرمایه‌ی هیجانی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  16. نقد کتاب واژگان کاربردی زبان فارسی بر اساس نظرات مک ‌دانو و شاو (1993) و کانینگزورث (1995)
  17. آموزش ادبیات فارسی در محیط مجازی
  18. ارزیابی و استانداردسازی نرم‌افزارهای آموزش الفبای زبان فارسی
  19. جایگاه و آموزشِ زبانِ فارسی در فضایِ جدیدِ جامعة هندوستان-پاکستان،
  20. ارزیابی محتوای دستور در دو مجموعه‌ی «آموزش نوین زبان فارسی» و «آموزش فارسی به فارسی» براساس رویکرد دستور آموزشی
  21. بررسی و ارزیابی کتاب درس فارسی برای فارسی آموزان خارجی(دوره مقدماتی) بر مبنای شاخص‌های گزینش کتاب مناسب کانینگزورث (1995)
  22. ادبیات فارسی و فارسی‌آموزی
  23. واکاوی نظام واجی زبان فارسی در منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان و فرهنگ‌های زبان فارسی
  24. بر استفاده از ادبیات به عنوان محتوای آموزشی در آزفا
  25. تحلیل محتوایی برخی از منابع آموزش زبان فارسی بر پایه ی رویکرد تکلیف مدار
  26. تحلیلی بر ارتقای کوریکولوم آموزشی زبان فارسی مبتنی بر شبکه های اجتماعی
  27. آموزش مباحث ایران‌شناسی مبتنی بر نرم افزار واقعیت افزوده به فارسی‌آموزان
  28. عناصر موسیقایی متن در افزایش توانایی مهارت خواندن و درک مطلب
  29. شیوه‌های نوین آزمون‌سازی برای منابع آموزش زبان‌فارسی ( مورد: لذّت خواندن)
  30. رویکرد نوین یادگیری مغز محور در تهیه و تولید محتوای آموزش مجازی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
  31. بعد مغفول آزفا: فارسی معیار گفتاری و اصطلاحات زبان محاوره
  32. استراتژی‌ها و اولویت‌بندی‌های طراحی برنامه آموزشی آزفا در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز: (مطالعه موردی گرجستان و ارمنستان)
  33. تدوین محتوای آموزشی برای آموزش مهارت خواندن به زبان آموزان غیر ایرانی با بهره‌گیری از داستان های هزار و یک شب براساس مدل پیشنهادی ویلیس
  34. واکاوی نیازهای فارسی آموزان در مهارت گفت و گو
  35. یادگیری زبان مبتنی بر تلفن همراه؛ معرفی نرم‌افزار «واژه‌یابی» برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  36. تحلیل محیطی دوره های آموزش زبان فارسی در مدارس منطقه آسیای مرکزی و قفقاز
  37. به‌کارگیری روش تکلیف- محور در آموزش مهارت خواندن فارسی به زبان‌آموزان غیر فارسی زبان
  38. ایدئولوژی و آموزش زبان فارسی در ایران: گفتمان‌شناسی انتقادی هویت ایرانی در کتاب لذت خواندن1 بر پایه الگوی ون‌دایک
  39. ساخت به جای قاعده در آموزش زبان فارسی
  40. استانداردهاي توليد محتواي الكترونيكي در آموزش مجازي زبان فارسي
  41. تأثیر کاربرد روش نقشۀ مفهومی در آموزش واژه در زبان فارسی
  42. آموزش ترتیب واژگان در زبان فارسی نوشتاری
  43. تهیه و تدوین درس‌نامۀ جامع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان برمبنای چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی در سطح میانی
  44. بهره‌گیری از روش «یادگیری معکوس» برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان
  45. طراحی و استانداردسازی آزمون تعیین سطح زبان فارسی مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه‌طباطبایی
  46. بررسی موازنه ای «فارسی بیاموزیم» و «آموزش نوین فارسی» در سطح پایه بر اساس مواد آموزشی
  47. آموزش جملات شرطیِ فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  48. استانداردهای تصویرسازی علمی‌آموزشی برای کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  49. ارزیابیِ پیش-کاربردِ کتاب درسِ پرفا 3 (سطح پیشرفته) از مجموعه آموزشی پرفا
  50. بررسی وب سایت های آموزشی زبان فارسی برای دانشجویان غیر فارسی زبان
  51. فناوری‌های نوین،کاربرد و تاثیر آن‌ها در آموزش زبان فارسی: فرصت‌ها، کمبودها
  52. ویکی‌ها در آموزش زبان فارسی: ابزارها، روش‌ها و کارایی
  53. طراحی آزمون سنجش واژه در زبان فارسی
  54. تحلیل چگونگی کارکرد روایت‌شناسی شناختی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  55. تبیین و آموزش و شرایط تبدیل «an» به «un» در ساختمان کلمات فارسی گفتاری
  56. بررسی کاربرد ابزارهای انسجام متن در منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان مطالعة موردی کتاب خواندن و درک مطلب جعفری و نوابی
  57. مطالعة ظرفیت‌های رسانه‌ای برای آموزش زبان فارسی به اردوزبانان
  58. بررسی و آسیب‌شناسی کتاب‌های آموزش زبان فارسی تألیف زبان‌شناسان روس

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *